Gå til innhold

Målerbytte - steg for steg

Vi har inngått en avtale med eksterne rørleggere som vil være den som tar kontakt, avtaler tidspunkt for bytte av vannmåler og gjennomfører byttet.

Samtidig som det byttes til ny vannmåler, vil det bli installert en liten enhet i den eksisterende smarte strømmåleren av rørleggeren. Her er en enkel beskrivelse av deres kontakt med rørlegger:

  • Du vil motta SMS/e-post med beskjed at dere vil bli kontaktet.
  • I SMS/e-post vil det være en link til utfyllende informasjon her på siden.
  • Du blir kontaktet pr telefon for å avtale tid med rørlegger. 
  • Ved oppmøte for vannmålerbytte vil rørlegger uoppfordret vise legitimasjon hvor det fremgår at hun eller han jobber på oppdrag for Hvaler kommune.
  • Hovedkran vil bli avstengt før vannmålerbytte gjennomføres. 
  • Om anlegget mangler lokale stoppekraner – foran og etter vannmåler, vil du som kunde bli tilbudt å installere dette på din regning – avtale om omfang og pris gjøres med hver kunde. 
  • Det vil også være behov for å stenge av hovedbryter på strøm før installasjon av enhet i den smarte strømmåleren. 
  • Rørlegger vil under gjennomføring av vannmålerbytte og installasjon av enhet i den smarte strømmåleren ta nødvendige bilder for å dokumentere for fremtidig drift.
  • Om eksisterende plassering av vannmåler ikke er i tråd med krav vil du bli tilbudt å flytte den til egnet sted på din regning.
  • Rørlegger vil rydde opp etter arbeidet før de forlater din husstand.

Hvaler kommune takker for din imøtekommenhet og vi vil i samarbeid med rørleggerne gjøre vårt ytterste for at dette skal foregå på en mest mulig effektiv og optimal måte for våre beboere.

Publisert
22.05.2017
Sist endret
22.05.2017

Kontaktinformasjon

Vann- og avløpsvakt (døgnbemannet):
Telefon 908 51 920

Servicetorget:
Telefon 69 37 50 00

E-post: postmottak@hvaler.kommune.no

Leder: Hanne Bonnevie Svendsen hanfur@hvaler.kommune.no

Praktisk informasjon