Gå til innhold

Hvaler kommune kommer godt ut i test fra Forbrukerrådet om svar på henvendelser fra publikum

Kommunene blir stadig flinkere til å svare på dagligdagse henvendelser, viser Forbrukerrådets nye test av kommunal service. Hvaler kommer på en delt 9. plass av 76 kommuner med 80 av 100 mulige poeng.

For å sjekke om kommunene er på rett vei når det gjelder å gi service til innbyggerne, har Forbrukerrådet for sjuende gang testet om de klarer å svare på 16 dagligdagse spørsmål fra innbyggerne.

Forbrukerrådet har testet fire områder av publikumsservice; konkret informasjon på kommunale nettsider, svartid på e-post, spørsmål via telefon og spørsmål via chat. Hvaler kommune scorer høyt på alle områder hvor chat og telefon får fem av fem mulige poeng.

Rådmann Torleif Gjellebæk forteller; ”Vi er glade og stolte over resultatene for Hvaler kommune. Det er ekstra gledelig at vi kan levere høy kvalitet og et godt resultat på våre egne områder og også på områder hvor vi samarbeider med Fredrikstad.”

Gjellebæk forklarer at kommunen gjennom lengre tid har jobbet for å ta bedre hånd om henvendelser fra publikum og kommunen bruker nå også Facebook som kanal for å være i konstruktiv dialog med kommunens innbyggere, hytteeiere og gjester.

Mer informasjon

Publisert
31.10.2011
Sist endret
22.07.2016

Kontaktinformasjon


Kontakt
Hvaler kommune
Storveien 32
1680 Skjærhalden

Servicetorget
Åpent: 8.00 - 15.30
Tlf: 69 37 50 00
postmottak@hvaler.kommune.no 
Chat med servicetorget

Facebook 

Hvaler kommune på Facebook

Abonner på nyheter 
Abonner på driftsmeldinger